שיא פריקת מכולות ביממה אחת בנמל אשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ab347388-ba30-4c61-8669-f2cc2d859b33','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ab347388-ba30-4c61-8669-f2cc2d859b33','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ab347388-ba30-4c61-8669-f2cc2d859b33','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ab347388-ba30-4c61-8669-f2cc2d859b33','/dyncontent/2024/11/7/0b4764eb-7a24-435a-8054-7351e5744d6a.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ab347388-ba30-4c61-8669-f2cc2d859b33','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ab347388-ba30-4c61-8669-f2cc2d859b33','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ab347388-ba30-4c61-8669-f2cc2d859b33','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20364,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

באחד מימי אוקטובר השנה נשבר בנמל אשדוד שיא היסטורי: ביממה אחת פרקו מעל 5000 מכולות, שהם 3.5 מכולות לדקה

צילום: מאיר אזולאי

מדובר על שיא שראוי לכל שבח ויוצא מן הכלל. לכל עובד ועובדת בנמל מגיעות מחמאות לביצוע.  המבצע חושף רק את קצה הקרחון של מורכבות המשימה הלאומית של הפעלת נמל ימי בישראל. אם נוסיף לכך את משבר הקורונה, הרי שקיבלנו פוטנציאל לסערה המושלמת, שלמזלנו לא ארעה, ולא בכדי. 

חשוב לציין, שהקורנה עדיין מתדפקת ומאיימת על תפקוד הנמל כמו בשאר הנמלים: ארגון הסחר העולמי צופה ירידה של 32% בסחר העולמי; חברות הספנות ביטלו מאות קווים; נכון למאי 2020 11.5% מצי אניות המכולה הושבת; כ-45% מהנמלים מדווחים על ירידה בהיקפי האוניות הפוקדות אותם; חברת הקרוזים המובילה בעולם, הרויאל קריביאן, דיווחה על הפסד של קרוב ל-1.5 מיליארד דולר. 

אך הסיכון שלנו כישראלים גדול יותר. בניגוד למדינות רבות, ישראל היא כלכלת אי שהמשק שלה נסמך ברובו על שינוע סחורות דרך הים.

פגיעה בשער הכלכלי הימי, משמעותו פגיעה בצמיחתה של הכלכלה הישראלית, אם בהיבט של צריכה פרטית ואם בהיבט של תשומות לתעשייה ולייצור.

אם כן, נמלי הים ובהם נמל אשדוד אינם רק ״נמלים״ אלא שערים כלכליים מהותיים בעלי משמעות אסטרטגית למדינת ישראל.

כמו מים, חשמל או תקשורת סלולרית אנחנו מעריכים את קיומם רק כאשר יש כשל באספקתם. כך גם לגבי נמלי הים, כל עוד המכונית שרכשנו או הסלון לדירה החדשה או חומר הגלם למפעל המייצר תריסים– מגיעים בזמן, זה באמת לא מעניין את רובנו איך הקסם הזה קרה וממשיך לקרות. 

אבל כידוע בתחום התשתיות והספנות אין קסמים, תשתית הנמלים היא קריטית ולכן ההשקעות הנדרשות להתאמתו המתמדת לצרכי העתיד הן עצומות ומסתכמות במיליארדי שקלים: לכן הקפידו  בנמל אשדוד, לפתח תשתיות מתקדמות, ציוד תפעולי ועורף תפעולי זמינים המותאמים לצרכי הלקוחות ולפוטנציאל הצמיחה הצפוי בשנים הבאות; שטחי אחסון נרחבים; שיפור רמת השירות, הגמישות והיעילות התפעולית. 

בנוסף, נדרשים בנמל לתת מענה לאתגרים לא פשוטים נוכח פתיחת השוק לתחרות ודירקטוריון החברה בראשותה של אורנה הוזמן-בכור מוביל תכנית אסטרטגית רחבה הכוללת: שמירה על התקשרויות ארוכות טווח עם לקוחות אסטרטגיים; בחינת שיתופי פעולה עם מספר שחקנים בעולם הלוגיסטיקה והנמלים שהינם מן המובילים בעולם; מתן מענה לסוגיית האיתנות הפיננסית באמצעות משקיע אסטרטגי; היערכות הנמל למרכז שטעון אזורי- HUB; פיתוח אפיקי רווח אלטרנטיביים ועוד. 

הנמל גם נערך לפיתוח עתידי ויעילות גוברת, ופיתח תכנית מיוחדת לקליטת סטרטאפים ומיזמים בעלי טכנולוגיות מתקדמות שיוטמעו בפעילותנו בתחומי הלוגיסטיקה והשינוע, הסייבר, ה-AI וההפעלה האוטונומית.

במסגרת התוכנית מקבלים הסטרטאפים הנבחרים מערך תמיכה מלא מצוות הנמל, שטחי ניסוי ואפשרות להטמיע את המוצר הסופי במערכות הנמל (פיילוט).

בין הטכנולוגיות הנבחנות כרגע בשטח הנמל ניתן למצוא רחפנים אוטונומיים; מערכת לניטור נזקים בפריקת כלי רכב; חיישני זיהום אוויר וים; מערכות הגנה בסייבר; רכבים תפעוליים אוטונומיים; מערכת לזיהוי פולשים על המזח; מערכת לייצור חשמל מגלי הים ועוד.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e6ee53c8-76b1-468d-98ea-c324c1aeeaa2','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e6ee53c8-76b1-468d-98ea-c324c1aeeaa2','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20366,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bb5032a9-8618-47da-ab3b-d711338a8a99','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18478,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bb5032a9-8618-47da-ab3b-d711338a8a99','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18478,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה