סקר דואר ישראל לקראת חודש הקניות
01.11.21 / 15:03
שנה וחצי מפרוץ מגפת הקורונה, ונראה שגם השנה חגי הקניות יהיו בסימן קורונה. מסקר שערכה בימים אלה חברת דואר ישראל בשיתוף מכון המחקר 'שילוב R2I', לקראת חגי הקניות, עולה כי 77% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל עורכים קניות ברשת, כאשר 68% מתוכם מתכוונים לקנות השנה בחגי הקניות מאתרים בארץ ובחו"ל
מהסקר, אשר נערך בסוף אוקטובר במדגם ארצי ומייצג של 623 תושבי ישראל, גברים ונשים, יהודים וערבים, בני 18 ומעלה, בסקר ייעודי אינטרנטי מתוך פאנל גולשי האינטרנט iPanel, המקיף 130,000 איש, עולה כי 34% מהמתכוונים לקנות בחגי הקניות יגדילו השנה את היקף הקניות שלהם לעומת שנה קודמת, ו-42% ציינו כי לא יהיה שינוי בסכום הקניה.
18% מהמתכוונים לקנות בחגי הקניות העידו כי החלו להזמין און ליין לראשונה בזמן הקורונה, והם מעדיפים להמשיך ולקנות ברשת גם כיום.
חגי הקניות מתחילים בנובמבר עם יום הרווקים הסיני (Singles Day) שחל ב-,11/11 ובעשור האחרון הפך לחגיגת הנחות גלובלית, שמתחילה ב1/11 ונמשכת עד 11/11, ומביאה עמה מבצעי הנחות רבות בכל העולם, לרבות באתרים ישראליים ובינלאומיים.
בהמשך יתקיים ה-Black Friday ב26/11, וביום שני שלאחריו ב-29/11 הסייבר מאנדיי, שכולל בעיקר הנחות באתרי מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים.
בחודש דצמבר יחלו בעולם הוזלות הכריסמס. גם בישראל יוצעו מתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באתרי הסחר הישראליים השונים.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל אמר: "הקורונה משפיעה על אופי חגי הקניות, כאשר במהלך הקורונה הציבור התרגל להזמין און ליין, וממשיך לעשות זאת במקביל לקניות בחנויות הפיזיות.
הנחות חגי הקניות יאפשרו ללקוחות להזמין יותר פריטים בארץ ומחו"ל בהנחות משמעותיות, ואנו נערכים לתקופה זו חודשים מראש, בין אם בהתאמת כח האדם במיון, מסירת ושינוע החבילות, בין אם בהשקעה במכונת מיון חדשה שממיינת אלפי חבילות בשעה ללא מגע יד אדם, ובין אם בפתיחת מרכזי מסירת חבילות ומתן יותר מידע וביצוע פעולות באופן דיגיטלי.
אנו מציעים כיום את פריסת השירות הרחבה בישראל עם כ-1,300 נקודות שירות מדן ועד אילת, שכוללת כ-600 סניפים ברחבי הארץ וכ-700 מרכזי מסירת חבילות בשיתוף מאות עסקים קטנים ובינוניים".
לדברי גולדשטיין, "השנה צפויות להגיע לישראל בחודשים נובמבר-דצמבר כ-15 מיליון חבילות מחו"ל, מספר דומה לשנה קודמת, כאשר משקל החבילות צפוי לצמוח בכ-25% מול שנה קודמת, לכ-5,000 טון.
הסיבה המרכזית לכך היא שככל שאמון הצרכנים עולה, כך הם מזמינים און ליין פריטים גדולים יותר, כבדים יותר ויקרים יותר.
רוב הציבור מזמין בעיקר ביגוד והנעלה, אך גם כלים לבית, קוסמטיקה ואלקטרוניקה, כאשר אנו רואים שלקוחות רבים מזמינים גם מוצרים מעל 75 דולר".
עוד ציין גולדשטיין, "בינואר השנה יצאנו בשירות זימון תורים מראש 'תור בקליק' שייעל משמעותית את הזמנת התורים וקיצר את זמני ההמתנה בסניפים ל-8 דקות בממוצע.
כיום כ-80% מהלקוחות מגיעים לסניפים בהזמנת תור מראש לעומת כ-6% באוקטובר שעבר, וזה מייעל משמעותית את התהליך ומקצר את זמני ההמתנה ללקוחות".
68% מהציבור בישראל מתכוונים לקנות השנה און ליין בחגי הקניות, 34% יקנו השנה יותר משנה קודמת
על פי הסקר של חברת דואר ישראל ומכון שילוב I2R עולה כי 77% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל קונים ברשת, כאשר 68% מתוכם מתכוונים לקנות השנה בחגי הקניות .
87% מהקונים יקנו מאתרי און ליין בחו"ל, לעומת 71% שייקנו מאתרים ישראלים בארץ. מתוך כלל הקונים ברשת.
18% מהמתכוונים לקנות בחגי הקניות החלו לקנות אונליין בזמן הקורונה והם מעדיפים להמשיך לקנות ברשת גם כעת.
34% מהקונים בחגי הקניות אמרו שיגדילו את סכום הקנייה בהשוואה לשנה שעברה. 42% ציינו שסכום הקנייה יישאר ללא שינוי, ורק 16% העריכו כי ההוצאה תהיה נמוכה יותר.
רוב הקונים יקנו בחגי הקניות עד 200 דולר לקניה באתרים בינלאומיים ועד 500 שקל לקניה באתרים ישראליים
כרבע מהמתכוונים לקנות בחגי הקניות יקנו באתרים בינלאומיים בסכום קניה של עד 75$, 35% יקנו בסכום של 76$-200$, 21% יקנו ב-201$ ומעלה, ו-17% עדיין לא יודעים להעריך את סכום הקניה.
בקרב הקונים באתרי סחר ישראליים: 18% יקנו מוצרים בסכום עד 200 שקל לקניה, 38% יקנו בסכום של 201-500 שקל לקניה ו-18% יקנו בסכום של 501 שקל ויותר לקניה. 21% עדיין לא יודעים להעריך את סכום הקניה.
AliExpress האתר הבינלאומי המועדף לקניות בחגי הקניות
AliExpress הינו האתר המוביל בקניות ישראלים ובפער מוביל (61%), כאשר במקום השני נמצא Amazon (36%), אחריו במקום השלישי eBay (28%), shein (27%) ו- Asos (24%). האתרים Next (20%) ו – iHerb (17%) סוגרים את הרשימה.
אתר KSP האתר הישראלי המועדף לקניות בחגי הקניות
על פי הסקר, אתר KSP הוא האתר הישראלי המועדף לרכישות בחגי הקניות (28%) מבין אתרי הסחר ישראליים, אחריו סופר פארם וטרמינל X (23% לכל אחד מהם).
במקום השלישי, צוינו בשיעור דומה האתרים הבאים: שופרסל – לא מזון (13%), עזריאלי קום (13%), וואלה שופס (12%), קסטרו (11%) וזארה ישראל (11%).
ביגוד והנעלה: הקטגוריות המובילות בקניות
על פי הסקר של חברת דואר ישראל ומכון שילוב R2I 71% מהקונים בחגי הקניות מתכוונים לקנות ביגוד ו-43% מתכוונים לקנות הנעלה.
קטגוריות מובילות נוספות הן קוסמטיקה, בישום ואיפור (31%), כלי בית (30%), גאדג'טים (30%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (29%), צעצועים (24%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (22%) ומוצרי בריאות ותוספי תזונה (20%).