כ-40% מהמקרים מטופלים בתוך כחצי שעה: שנה לפעילות המוקד לרפואה דחופה של מאוחדת באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('182eae93-0938-495e-9f33-05861a67a7ac','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('182eae93-0938-495e-9f33-05861a67a7ac','/dyncontent/2025/1/8/b2874e3b-5ae7-4076-b695-229beec76fcc.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('182eae93-0938-495e-9f33-05861a67a7ac','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('182eae93-0938-495e-9f33-05861a67a7ac','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('182eae93-0938-495e-9f33-05861a67a7ac','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

שנה לאחר פתיחת המלר"ד (מוקד לרפואה דחופה) של קופת חולים מאוחדת באשדוד, הפך המוקד לשירות חיוני ומציל חיים עבור תושבי העיר והסביבה, כשהוא מטפל במגוון רחב של מקרים רפואיים ומעניק שירות זמין ואנושי מחוץ לשעות הפעילות של מרפאות הקופה. מיטל בנישו, מנהלת המלר"ד: "זמן ההמתנה הממוצע מרגע ההגעה ועד לקבלת טיפול עומד על פחות משמונה דקות ביום חול ושבע דקות בסופי שבוע"

מלר"ד מאוחדת אשדוד

למעלה מ-8,515 מבקרים פקדו את המוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) של קופת חולים מאוחדת באשדוד שנפתח לפני כשנה, מה שהפך אותו לפתרון הראשון במענה רפואי לתושבי העיר והאזור. "להיות הראשונים שמקימים מרכז לרפואה דחופה בעיר חשובה וגדולה כמו אשדוד זו זכות גדולה, אך גם אחריות עצומה", אומרת מיטל בנישו, מנהלת מלר"ד אשדוד של מאוחדת, "המטרה העיקרית שלנו היא לשמור על סטנדרטים רפואיים חדשניים וללא פשרות. מנתונים שאספנו לאורך השנה האחרונה עולה כי כ-40% מהמקרים מטופלים בתוך כחצי שעה, וזמן ההמתנה הממוצע מרגע ההגעה ועד לקבלת טיפול עומד על פחות משמונה דקות ביום חול ושבע דקות בסופי שבוע. צוותי המלר"ד מחויבים להעניק טיפול זמין ומקצועי תחת קורת גג אחת, בכל שעה ובכל מצב כולל ביום כיפור".

מיטל בנישו - מנהלת מלרד אשדוד

במהלך השנה הראשונה לפעילותו העניק המלר"ד שירות רפואי יוצא דופן והתמודד עם אתגרים ייחודיים הנובעים מאירועי הלחימה בדרום. הוא הוקם מתוך מטרה להעניק מענה רפואי זמין, מקצועי, מהיר וקרוב לבית על ידי מיטב הרופאים המומחים מחוץ לשעות פעילות המרפאות, שבעה ימים בשבוע, לתושבי העיר והסביבה. רק שמונה אחוזים מהמקרים הופנו למיון בשנה החולפת, בכך מסייע המלר"ד להפחתת העומסים הכבדים על חדרי המיון וחוסך זמן יקר ללקוחות מאוחדת בהמתנה לטיפול.

אתגרי המלחמה והשפעתם

המלר"ד באשדוד החל לפעול כחודשיים בלבד לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", והמצב הביטחוני המתוח הביא לעלייה חדה בפניות. בין המקרים הבולטים, טופלו פציעות אורתופדיות רבות שנגרמו מריצה למרחבים מוגנים, לצד חבלות ונפילות בקרב ילדים ונוער, בעיקר בסופי שבוע. כמו כן, נרשמה עלייה בפניות של בני נוער עם התקפי חרדה, מה שהדגיש את חשיבותו של טיפול רפואי זמין ומותאם לצרכים פיזיים ונפשיים כאחד.

ד"ר תומר אהרונסון, אורתופד במלר"ד

"מרבית הפניות למלר"ד בשנה האחרונה היו על רקע אורתופדי, בעיקר כתוצאה מחבלות ושברים בגפיים עליונות ותחתונות שנגרמו בין היתר מריצה לממ"דים, ירידה למקלטים ואפילו עצירה פתאומית של רכבים בזמן אזעקות", מתאר ד"ר תומר אהרונסון, אורתופד במלר"ד, "טיפלנו בילד עם שבר ביד בעקבות נפילה במהלך ריצה למרחב מוגן, והודות לטיפול המהיר נמנע אשפוז או שיקום מורכב. הפניות האורתופדיות הכפילו את עצמן בסופי שבוע, כשילדים ובני נוער נחבלו בזמן משחקי כדור, טיולים או סתם בילוי בגן השעשועים".

האתגר הנפשי

לא רק הפציעות הפיזיות היו חלק מהתמונה המורכבת במלר"ד, אלא גם אתגרי בריאות הנפש שנלוו למצב הביטחוני המתוח. לאורך השנה, התקבלו במלר"ד מקרים רבים של בני נוער עם התקפי חרדה שהחלו לאחר אירועי השבעה באוקטובר. הצוות במלר"ד גילה רגישות רבה, הבנה למצב וטיפל בכל סיטואציה בדיסקרטיות הנדרשת והפניה לגורם מטפל מתאים. בני הנוער הגיעו עם התקפים קשים בעקבות האזעקות והמצב הביטחוני המתוח, והצוות היה מיומן בטיפול מהיר ומכיל. במיוחד בתקופות מתוחות כל כך - מצבים כאלה דורשים טיפול קשוב ומקצועי.

העלייה בפניות של התקפי חרדה לא פסחה גם על המבוגרים אשר פנו למלר"ד עם כאבים בחזה והתקפי חרדה בעקבות אובדן או טראומה שחוו תוך שהצוות הסיעודי והרפואי טיפל בהם ברגישות והכלה.

עוגן קהילתי

"יש לא מעט סיפורים מהשטח שעיצבו את המלר"ד להיות כפי שהוא כיום," אומרת מיטל כליפי, מנהלת סיעוד במלר"ד. "הטיפול שלנו נע ממקרים של הצלת חיים ממשית ועד למטופלים שמרגישים אצלנו כמעט כמו בבית. המלר"ד מטפל על בסיס יומי באירועים של כאבים בחזה וכולם מקבלים התייחסות מהירה ודחופה. בחלקם אנחנו אכן מאבחנים התקפי לב, הפרעות קצב וצורך מיידי בפינוי למיון ולעיתים אף ישירות לחדר צנתורים בבית חולים. מקרה שזכור לי במיוחד היה של מטופל שהיה צריך להתפנות לחדר צנתורים במיידי ומתוך חשש הוא ביקש שהצוות במלר"ד יישאר איתו וילווה אותו בתהליך - דבר שלא היה אפשרי, אך בוצע ליווי טלפוני למשפחתו ומעקב אחר התקדמות הטיפול לאורך כל ימי האשפוז. לאחר השחרור הוא חזר כדי להודות לצוות על הזיהוי המהיר והליווי".

מיטל כליפי - מנהלת סיעוד מלרד אשדוד

"במיוחד זכור לי מקרה של מטופלת שפנתה למלר"ד בבקשה לסיוע, כאשר לא ברור מה הרקע לפניה", נזכרת כליפי, "לאט לאט בשיחה דיסקרטית עם האחות, החלו להתבהר הפרטים וההבנה שמדובר במקרה של אלימות כלפי האישה. היא תיארה את החבלות בגופה וביקשה את עזרת הצוות. כמובן שהצוות התגייס לעזרתה ויצר קשר עם הגורמים המתאימים (רווחה ועובדת סוציאלית) ובסיום הבדיקות הגופניות היא הועברה להמשך טיפול. הצוות רואה בכל המקרים האלה הזדמנות להעניק טיפול רפואי מקצועי, שוויוני ומכבד. אנחנו כאן לא רק כדי לטפל במצבי חירום, אלא גם להיות עוגן קהילתי".

מחזון למציאות

הקמת המלר"ד באשדוד היא חלק ממהלך רחב של קופת חולים מאוחדת להעניק לתושבי האזור שירותי רפואה מתקדמים ונגישים. לצד המלר"ד, מאוחדת מפעילה בעיר מגוון מרפאות ורופאים מומחים בתחומים שונים, המעניקים מענה רפואי איכותי לכלל האוכלוסייה. אשדוד, כעיר מרכזית וחשובה, מהווה את לב העשייה הרפואית של מאוחדת, שממשיכה להרחיב ולשפר את השירותים הניתנים בה.

יוכי מאיר- מנהלת מרחב אשדוד ורחובות

יוכי מאיר, מנהלת מרחב אשדוד ורחובות במאוחדת מסבירה כי ייחודיותו של המלר"ד היא בהמשכיות הטיפול: "לאחר שחרור המטופל, כל הנתונים הרפואיים שלו מועברים לרופא האישי, נקבעים תורים להמשך טיפול בקהילה ובמקרים דחופים אף מתבצע מעקב אחר המטופל גם בבתי החולים. המלר"ד מציע טיפול מקצועי תוך זמן קצר, וכל נתון מתועד בתיק הרפואי למעקב עתידי. אנחנו דואגים שכל המטופלים נשארים בקשר עם הצוות הרפואי גם לאחר שחרורם. אנחנו מבינים עד כמה השירות היה נחוץ עבור תושבי אשדוד לפי כמות הפניות שמגיעות אלינו מדי יום".

עם הפנים קדימה

הצלחת המלר"ד באשדוד מצטרפת לשלושה מוקדים נוספים של מאוחדת בערים ירושלים, תל אביב וחדרה ובקרוב ברחובות, שם נהנים המבוטחים משירות רפואי מהיר ואיכותי שמונע מהם את חוויית ההמתנה המייגעת במיון. "גם בשנה הקרובה, המלר"ד באשדוד ימשיך להוביל בתחום הרפואה הדחופה, וישמש כתובת אמינה ומקצועית לכל מטופל" מסכמת בנישו. "המלר"ד הוא פתרון רפואי שמלווה את המטופל גם לאחר הביקור. אנו גאים להיות הבית השני למטופלי אשדוד והסביבה, לא עובר יום שאני לא שומעת בו את המשפט 'איזה מזל שפתחתם'. כמות הביקורים שעולה לצד ההוקרה על הטיפול הם שנותנים לנו את הכוח להמשיך".

 

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('31ea26aa-15a4-4094-b0b4-e2d97f6a871b','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18478,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('31ea26aa-15a4-4094-b0b4-e2d97f6a871b','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18478,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה