זרעים של מדע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4641e0cf-468b-4fbf-8a60-99d26e65b703','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4641e0cf-468b-4fbf-8a60-99d26e65b703','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4641e0cf-468b-4fbf-8a60-99d26e65b703','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

איך מבצעים תהליך חקר בחקלאות בשנת קורונה? איך מגיעים אל ילדים שנמצאים מעבר למסכים? איך הופכים כל בית למיני מעבדת מחקר? איך מעוררים עניין ומוטיבציה? ובעיקר איך מובילים לעבודת צוות בזמן של ריחוק חברתי? כל מה שכדאי לדעת על אתגרים שזוכים לתשובות מפתיעות ע"י התלמידים עצמם

על פניו נדמה כי האתגרים הנ"ל הם בלתי אפשריים, אולם לשמחתנו יריד החקר העירוני שמתקיים מדי שנה בחווה החקלאית באשדוד, מסורת מבורכת הפועלת במסגרת הפרויקט "מפזרים זרעים של מדע", התקיים גם בשנת הקורונה באמצעות טכנולוגיית הזום.

ביריד הוצגו 54 עבודות חקר של 250 תלמידים מכיתות ה'-ו', מ-24 בתי ספר יסודיים בעיר, והוכיחו שנחישות, התמדה וחשיבה מחוץ לקופסא הן המפתח להצלחה, כנגד כל הסיכויים. 

צוות החווה החקלאית, בניהולה של חדווה אליעד – בליווי מורי בתי הספר ובתמיכת מינהל החינוך, הפיקוח במשרד החינוך וחברת אדמה – גילה יצירתיות, גמישות והתמדה כשהובילו את קבוצות החוקרים הצעירים, אל היעד. זה בא לידי ביטוי בכמה פרמטרים:

צילום: החווה החקלאית

ראשית, השנה השכילו המורים להבין כי יש להתאים את תחומי המחקר לתנאים העומדים לרשותנו, וניתבו את נושאי החקר לחקלאות עירונית, לחקר תופעות בסביבת הבית ולצרכנות מקיימת.

שנית, הצוות פעל בדרכים מגוונות על-מנת להעמיק, למרות המרחק, את ההיכרות עם התלמידים ולחזק את הקשר איתם וביניהם, כדי ליצור קבוצה לכידה בעלת מוטיבציה.

בנוסף, המורים ארגנו ושלחו ערכות ניסוי מובנות עם כל החומרים הנדרשים אל בתי התלמידים, על מנת שיהיה באפשרותם לבצע את הניסויים. במקביל הוצבו בחווה או בבתי המורים ניסויים מבוקרים בהתאם לשאלת החקר של התלמידים, על-מנת לתקף את תוצאות הניסויים. 

שנת הקורונה היוותה הזדמנות לתלמידים לנהל בעצמם את המחקר, החל מהצבתו, דרך הדיוק בטיפולים ובמדידות וכלה בדיווח על התוצאות.

צילום: החווה החקלאית

גם ההורים היו שותפים לתהליך ונהנו מהיבול. "בסופו של תהליך ארוך ומרתק, מלא בניתוקי תקשורת ובהתחברויות מחדש צפינו אתמול בפליאה בבוגרי התהליך, מציגים את עבודותיהם ואת חוויותיהם באופן מקצועי, מרגש ומעורר השראה" אומרת אליעד, מנהלת החווה. 

חנה ללוש, מפקחת משרד החינוך, בירכה את הצוותים החינוכיים ואת התלמידים: "ישר כח על כנס מרתק, המשקף עשייה משמעותית לאורך השנה, תודה לצוות החווה", ואריה מימון, ראש מינהל החינוך, הוסיף: "השנה היה מצוין באופן מיוחד, למרות שבכל שנה היריד מקצועי וראוי ומשקף את העשייה המדהימה שלכם בחווה. ישר כח! העיר זכתה".

אילנה סיסו, מנהלת קשרי קהילה בחברת אדמה נותנת החסות: "למרות השנה המאתגרת נהנינו מתוצרי החקר של תלמידי אשדוד.

חברת אדמה גאה להיות שותפה לתכנית החינוכית, 'מפזרים זרעים של מדע', שחוללה שינוי בפיתוח מיומנויות החקר והחשיבה המדעית, לטובת קידום המצוינות באשדוד".

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a0ad6625-c6f1-4799-bf21-5c5353099db4','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,53305,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a0ad6625-c6f1-4799-bf21-5c5353099db4','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,53305,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה