מאת: ענבר גל "בית דרך חיים", הבית לחיים בריאים באשדוד. -

 

נשים שמסרבות לאכול לפני אימון ממשילות את גופן למכונית שנוסעת על טיפות הדלק האחרונות -

מסבירה יעל דרור דיאטנית קלינית וספורט מנהלת פורום אינטרנט של תזונה וכושר באתר שירותי

בריאות כללית. "זה אפשרי, אבל מאוד לא בריא. לאימון שגם יניב תוצאות צריך לבוא עם מספיק אנרגיה

שתבטיח את היכולת לאמץ את הגוף לאורך זמן. ואת האנרגיה הזו מקבלים מאוכל."

איזה נזק אנחנו גורמות לגוף, כשאנחנו מגיעות לאימון מבלי שאכלנו לפני כן?

"אנחנו מסכנות את הגוף. שרירים שלנו דינמיים וגם מפונקים. אם לא "נתדלק" אותם לפני שאנחנו

מתחילות לאמץ אותם, נגיע לאימון כשאנחנו כבר במצב של פירוק השריר, נהיה עייפות יותר, לפעמים

אפילו נסבול מסחרחורת וחולשה. הגוף יתאמץ יתר על המידה ונמצא את עצמינו עם המון כח רצון אבל

לא נרגיש שאנחנו מתחזקות. להיפך במקרים רבים נרגיש שאנחנו טוחנות מים. עושות עבודה ולא -

מתקדמות. פעמים רבות הן נשים והן גברים רוכשים מנויים משקיעים בציוד, נעליים, ביגוד ולא מתעמלים

נכון וזה חבל, לא בריא, וגם מאוד מתסכל.

מצד שני גם להגיע על בטן מלאה זה לא להיט. מה עושים??? -

"אוכלים במידה, ואת הדברים הנכונים. יש הבדל בין מה שאוכלים לפני אימון למה שצריך לאכול אחריו.

לפני אימון אנחנו צריכים להעניק לגוף אנרגיה ולכן מומלץ לאכול ארוחה קלה שמבוססת בעיקר על

פחמימות. את השומנים והחלבונים שומרים לאחר כך. אחרי אימון, כדי לבנות את השרירים מחדש הרכב

הארוחה ישתנה כעת הוא יכלול גם פחמימות אבל בעיקר חלבונים.

הדעה הרווחה היא שכדי להרזות צריך לקצץ באוכל.

"נכון, אבל צריך לעשות זאת בחכמה. אנשים נוטים לחשוב שאם הם לא יאכלו הם ירזו. וזו טעות. אומרת

דרור. "יש מושג שנקרא "ארנבות אירובי" מדובר בנשים שכל היום מתעמלות, חדר כושר ,אירובי,

מבססות את האוכל שלהן על חסה ועדיין הקילוגרמים לא נושרים. מוזר? לגמרי לא. מדובר במצב

פיסיולוגי כשלא נותנים לגוף את מה שהוא צריך הוא נכנס למצב חירום וממש לא מעניין אותו

שעכשיו הכי אופנתי זה "סקיני גינס"... הוא מרגיש שמונעים ממנו לאכול וכדי לשרוד מפרק כל מה

שאפשר מלבד מאגרי השומן. הגוף חכם. הוא יוגע שבסופו של דבר הגברת שצמה תשבר ותחזור לאכול

אז למה לבזבז את השומן הטוב שלקח לו שנים לאגור?

מה עושים??

דווקא כשאוכלים לאורך כל היום הגוף נרגע ואומר לעצמו יופי אני מקבל אספקה אין מצב חירום משמע-

אפשר לשרוף. זה ההסבר הכי נכון למצב שבו אוכלים ויורדים במשקל. כשעושים את זה נכון ותעמלים-זה

קורה

כדי לעשות קצת סדר בדברים- כשמדובר באכילת פחמימות לפני אימון, הכי מומלץ להתמקד בפחמימות

מורכבות שאכילתן מביאה לעליה מתונה של רמות סוכר בדם לפירוק איטי, שמאפשר אנרגיה זמינה

לאורך זמן.

מה מומלץ לאכול? 3 שעות לפני אימון- ספגטי ברוטב עגבניות, תפוח אדמה אפוי או מבושל, אורז,

קוסקוס, פתיתים, או שלבו מעט חלבון טונה או ביצה. לא הספקתם לנשנש לפני האימון איכלו פרוסת

לחם , חטיף גרנולה או תפוח עץ בננה, כוס קורנפלקס או בייגלה יבש מתאמנים בבוקר? שתו לפחות כוס

מים בנוסף לשתיה חמה של הבוקר ואכלו מנה קטנה של פחמימות שעה עד חצי שעה לפני האימון

ואחרי האימון?

"עוד לפני המקלחת נשנשו תפוח , בננה, שקית קורנפלקס בייגלה או כריך. 54 לאחר מכן – הגוף מחפש

את מה שיסייע לו להתאושש, ומומלץ על מנת לאפשר בניית שריר מקסימלית לאכול צירםוים שונים של

פחמימות וחלבונים כמו בשר עם אורז , כריך עם טונה , ביצה או פסטרמה. או יוגורט עם גרנולה.

ומה עם התאמנו ב 00:22 בלילה עדיין יש לאכול משהו?

"בהחלט, השריר לא ממש יוגע לקרוא שעון ומבחינתו כל אימון צריך להסתיים בארוחה קלה"

מה וכמה שותים?

"לפני האימון 0-3 כוסות נוזלים וכמובן במהלכו – מים או משקאות איוטניים שמעניקים אנרגיה וממלאים

חסרים- אלה מיכלים פחימומת מינרלים ומעט ויטמינים כמו מגנזיום זרחן אשלגן סידן ונתרן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]