החורף כבר כאן ואיתו תחושת הרעב והתיאבון המוגבר.

לדברי עדינה בכר, דיאטנית ומנחת סדנאות הרזייה ב"בית דרך חיים", הבית לחיים בריאים מקבוצת הכללית הממוקם בנמל תל אביב, הסיבות האמיתיות להשמנת החורף הן שתיים: מיעוט שעות האור, מה שמוביל לשהייה ממושכת יחסית בבית, עם נגישות גבוהה יותר לאוכל. לדברי בכר "עלינו לזכור כי לאחר החורף, בו אנו לרוב ספונים בבית, מגיע הקיץ ומוציא אותנו החוצה לעולם".

על מנת לעבור את המכשולים שמציב בפנינו החורף, גיבשה בכר מספר טיפים:

  1. הכינו סיר מרק ירקות (ללא פחמימות כמו אטריות, תפ"א, קטניות או קרוטונים), בכל פעם שמתחשק לכם לנשנש, חממו לכם קערית מרק כך תרוויחו נשנוש משביע עתיר סיבים, ויטמינים ומינרלים במעט קלוריות.
     
  2. במקום להיכנס מתחת לסדינים, עסקו בפעילות גופנית. בחורף הישראלי גם הצועדים יכולים למצוא ימים של הפוגה מהגשמים פעילות גופנית תחמם אתכם ותשפר את מצב הרוח הקודר האופייני לחורף, זה גם ירחיק אתכם מהמקרר/ארון הממתקים.
     
  3. הגבירו גם את הפעילות היום יומית שנוטה לרדת בחורף, נצלו ימי שמש להליכות קצרות (החנו את רכבכם רחוק יותר), צאו לטיול עם הכלב, ערכו קניות בסופר ללא משלוח, נצלו כל הזדמנות לעלות במדרגות במקום במעלית, חפשו סיבות לקום מהכסא ואולי זה הזמן לערוך סדר וניקיון בבית.
     
  4. פירות הדר מהווים מקור טוב לויטמין C. העדיפו תפוז שלם על פני מיץ תפוזים המכיל כמות רבה של סוכר ופחות ויטמינים ואינו מכיל סיבים.
     
  5. אכלו פחמימות מורכבות (לחם ודגנים) בכל ארוחה. זה יעלה את רמות הסרוטונין שנוטות לרדת בחורף ויפחית את הכמיהה למתוק.
     
  6. כוס תה צמחים במקום שוקולד- כשמתחשק לכם לנשנש, נסו לבדוק האם כוס תה צמחים תסיח את דעתכם. אנשים רבים מתרגמים את תחושת הצמא כרעב, במיוחד בחורף.
     
  7. אל תוותרו על הירקות- הוציאו את הירקות מהמקרר שעה לפני הכנת הארוחה, הכינו ירקות שטופים- עגבניות שרי, גזר, סלרי, מלפפון
     
  8. אם אתם עייפים, הקפידו לישון. אל תחפשו פיצוי במקרר.
     
  9. הקפידו לאכול חלבונים (ביצים, עוף, דגים, בשר וחלב ומוצריו) החשובים לתפקוד מערכת החיסון. במיוחד חשוב להקפיד בתזונת הילדים- אל תחזיקו בבית ג'אנק פוד. כך תמנעו מהם לאכול שוקולד במקום את המנה הבשרית בצהריים.
     
  10. בזמן מחלה חשוב להקפיד על שתייה ועל מנוחה וניתן להנות ממרק עוף ביתי.
     
  11. לאנשים מבוגרים מומלץ ליטול מולטיויטמינים ולהקפיד על פעילות גופנית למניעת מחלות.
     
  12. זכרו כי בחורף הגוף שורף יותר קלוריות כדי להתחמם, ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות להתחיל בדיאטה (גם אם הקיץ נראה רחוק כרגע).

"בית דרך חיים" מקבוצת שירותי בריאות כללית, מציע תחת קורת גג אחת מגוון פעילויות לשיפור איכות החיים והבריאות – ייעוץ רפואי ודיאטתי, טיפולים אלטרנטיביים, הרצאות, סדנאות העשרה והעצמה, חוגי ספורט ותנועה, וגם מסעדת שף עם מטבח מודרני בריא - "bariba".

בית דרך חיים הבית לחיים בריאים מקבוצת כללית: כתובת הגדוד העברי 6 קניון סימול רחבת העירייה – טלפון: 088668663

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]