שיער בריא

אנחנו משקיעים בבחירת שמפו, במוצרים לטיפוח השיער, בסידור השיער מול המראה מדי בוקר, ובביקורים אצל הספר המועדף עלינו. שיער יפה ובריא הוא כמעט הדבר הכי חשוב במראה החיצוני שלנו אבל מתברר שגם מה שאנחנו אוכלים משפיע על השיער. לפי איגוד הדיאטנים האמריקני אלה המזונות המומלצים ביותר לשיער עשיר ובריא:

סלמון

דג הסלמון תורם הכי הרבה לשיער בריא. בזכות הכמות הגבוהה של אומגה 3, שתורמת ליצירת קרקפת בריאה, שהיא תנאי חובה ליצירת שיער בריא. חוסר באומגה 3 גורם לשיער להיות דהוי. הסלמון מכיל גם ברזל, שחשוב מאוד נגד נשירת שיער, ו-B12, שחשוב לבריאות השיער. 

ירקות בצבע ירוק כהה

תרד, ברוקולי, חסה ועלי סלק (מנגולד) הם מקור מעולה לוויטמינים A ו-C, וזה מה שהגוף צריך כדי לייצר סבום - החומר השומני המופרש על ידי זקיקי השיער, . זהו הקונדישנר הטבעי של הגוף, שלא מומלץ לוותר עליו. ירקות בצבע ירוק כהה מספקים לגוף הרבה ברזל וסידן, שחיוניים גם הם לצמיחה בריאה של השיער.

שעועית ועדשים

שעועית ועדשים חייבים להיות חלק מהתפריט לשיפור השיער. הם מספקים שפע של חלבונים לעידוד צמיחת השיער, ברזל, אבץ וביוטין. חוסר בביוטין גורם לשיער להיות שביר ודליל. בארגון הדיאטנים האמריקאי ממליצים על צריכה של 3 כוסות קטניות בשבוע, כדי לשפר את מצב השיער.

אגוזים

צריכה קבועה של אגוזים תעזור לגדל שיער מלא ברק. כדאי להעניק תשומת לב מיוחדת לאגוזי ברזיל, שעשירים במינרל סלניום, האחראי לקרקפת בריאה. גם לאגוזים אחרים יש יתרונות: אגוזי מלך מכילים אומגה 3, ואילו קשיו, פקאן ושקדים עשירים באבץ, החיוני למניעת נשירת שיער.

עוף והודו

מכילים חלבונים באיכות גבוהה מאוד, ולכן תורמים לצמיחה של שיער בריא. בלי אספקה שוטפת של חלבון איכותי, השיער הופך לשברירי ודליל, ועלול להלבין במהירות. בנוסף, עוף והודו מכילים ברזל שנספג בקלות. 

ביצים

ביצים הן המקור הטוב ביותר לחלבון איכותי, והן מכילות המון ביוטין ו-B12. כדי להעצים את תרומת הביצים לתזונה, כדאי להעדיף ביצים מועשרות באומגה 3.

דגנים מלאים

דגנים מלאים מכילים אבץ, ברזל וויטמינים מקבוצת B, שחיוניים לשיער. אבל הכוונה איננה לדגני בוקר עתירים בסוכר אלא לדגנים מלאים, כמו לחם מלא ודגני בוקר עם מעט סוכר.

מוצרי חלב דל שומן

השיער שלנו זקוק לסידן, מינרל חיוני לצמיחת תקינה של השיער. הכי כדאי לאכול יוגורט (ללא סוכר) וגביע קוטג' כארוחת ביניים. מומלץ לשלב ביוגורט זרעי פשתן טחונים או אגוזים.

גזר

גזר עשיר בוויטמין A, שתורם לקרקפת בריאה. מומלץ לשלב עם הגזר קצת שומן, כדי שהוא ייספג היטב.

חשוב לזכור שהשיער שלנו לא נראה טוב רק בזכות חומרים חיצוניים ומעצב שיער מעולה, ההקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת חשובה לא פחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]