7 טיפים להתגברות על דיכאון חורף



החורף בפתח ומזג האויר הקודר עלול להשפיע לרעה גם על מצב הרוח של רבים מאיתנו. בעזרת טיפים קלים ליישום תוכלו להוסיף אור ושמחה לבית ולנשמה שיעזרו לכם לעבור את הימים הקודרים וישפרו את מצב רוחכם.

כל מי שחווה דיכאון יודע עד כמה מצב זה מאתגר את הנפש ומקשה על החיים. טיפול משולב של מומחה מקצועי יחד עם תרופות עוזרים למרבית האנשים שסובלים מדיכאון, אך ישנם דברים נוספים בעיקר שמדובר בדיכאון עונתי שיכולים להקל על המצב במידה ניכרת ולעזור למלא את הימים במחשבות חיוביות. 7 טיפים שיעזרו באיזון הנחוץ להתמודדות עם דיכאון חורף בצורה מעשית ופשוטה.


1. הכניסו צמחים לבית
על מנת שתוכלו ליהנות מההשפעה המרגיעה של הטבע על הנפש, הכניסו לביתכם עציצים וצמחים והשתדלו לטפל בהם כמו שצריך. הטיפוח של הצמחים, הצפייה בהם וגם האוויר הנקי שהם יספקו לכם הודות לסינון שהם יעשו יטיבו עמכם ויפחיתו רמות של דיכאון בצורה טבעית ויפה במיוחד.


2. תליית צילום או ציור גדול של טבע.
הסביבה שלנו כיום היא מלאכותית ברובה, והשהייה לצד אלמנטים מהטבע, גם אם הם לא אמיתיים במלואם, יכולה לעזור לכם במידה ניכרת בהתמודדות עם דיכאון. אם יש לכם צד יצירתי ואתם אוהבים לצייר, הכינו את המכחולים והצבעים וציירו לכם ציור קיר של פריטים מהטבע שאתם אוהבים, אם ציור זה לא הצד החזק שלכם תלו במקום מרכזי בבית, תמונה או ציור מוכנים שיאפשרו לכם לקבל הצצה לטבע.


3. הפיגו את החושך וצאו אל האור
כאשר אנו שוהים בחושך, משתחררים בגופנו הורמונים שמגבירים את תחושת הדיכאון, ולכן מומלץ לא להחשיך את הבית בשעות היום. העדיפו להתקין נורות שמאירות באור צהוב טבעי ולא לבן ומלאכותי. כשאתם בבית פתחו את התריסים והווילונות כך שתוכלו להביט לנוף החוצה ולספוג את האוויר הנעים. את שעות היום נצלו כמה שיותר ליציאה מהבית ולחשיפה לשמש.דיכאון חורף - מצב זמני


4. המנעו משינה במהלך היום
החזרה הביתה ביום אפור דוחפת אותנו להיכנס למיטה, אך יש להילחם בכך. שנת הצהריים תהרוס את סבב השינה הרגיל, תקשה על ההירדמות בשעות הלילה המוקדמות ועלולה להוביל להחמרת הדיכאון.


5. בצעו פעילות גופנית
בזמן פעילות גופנית הגוף מפריש אנדורפינים שפועלים נגד דיכאון. מחקרים רבים הוכיחו את יעילות הפעילות הגופנית להפגת הדיכאון. אם תקפידו לצאת להליכות בחוץ בשעות הצהריים, היתרונות הבריאותיים והנפשיים של פעילות גופנית ישולבו עם חשיפה לאור השמש וישפרו את מצב רוחכם.


6. שימרו על תזונה מאוזנת
המאפים והמתוקים מנחמים ועוזרים להרגיש טוב, אך לדקות בודדות בלבד. אם ברצונכם באמת להרגיש יותר טוב, יש צורך לשמור על תזונה מאוזנת המורכבת מכל אבות המזון.


7. זכרו שזה עובר
החורף והמחסור בשמש בישראל הינם קצרים יחסית. הם חולפים מהר ובהתאמה כך גם דיכאון החורף. בעת הדיכאון עולות המחשבות שמצב זה "לא ישתפר" או ש"ימשך לנצח", אך עליכם לתקן את המחשבה
ולזכור שזהו מצב זמני בלבד.

מצאת הפרת זכויות יוצרים צרו קשר במייל: [email protected]



 
ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c25ea4fe-7afd-47c6-b05f-f06500b497e9','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.png',1808,'',525,78,true,22604);},15],[function() {setImageBanner('c25ea4fe-7afd-47c6-b05f-f06500b497e9','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'',525,78,true,22604);},15]]);
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה