צילום: אבי אלבו

תחום אניות הקרוז צובר תאוצה, ושעה שמסלולי הקיץ הגיעו לסיומם, נפתחה עונת הקרוזים לסתיו ולחורף. רק השבוע אירח נמל אשדוד את אניית הפאר Jewel of the Seas של הרויאל קריביאן, אשר סיימה מסלול במזרח הים התיכון, הנקרא 'הולילנד קרוז'. האנייה מכילה כ-2,000 אורחים, כ-850 אנשי צוות, שוקלת כ-90 טון ובעלת 13 סיפונים.

בראייה גלובאלית, ענף הקרוז נמצא בצמיחה עקבית של כ-10% בשנה, ובישראל נרשם גידול משמעותי אף יותר. בשנתיים האחרונות, נרשמה עלייה של כ-20% בישראלים היוצאים לשיט, וישראל הינה המדינה הרביעית באירופה באחוז היוצאים לשיט.

"נמל אשדוד רואה בתחום אניות הקרוז מנוע צמיחה משמעותי" – נמסר מהנמל, "ומשקיע משאבים רבים בהיקפים אדירים לפיתוח תשתיות שיאפשרו את עגינת אניות הנוסעים".

באירוע חגיגי שנערך השבוע לרגל קליטת אניית הקרוז, בירך מנכ"ל הנמל בפועל, איציק כהן, את רב החובל של האנייה: "אני שמח לקבל את פניהם של צוות האנייה ואורחיה. הקפיצה הדרמטית שנמל אשדוד רשם בשנה האחרונה מהווה הבעת אמון משמעותית, נמשיך להעניק רמת שירות ברמה הגבוהה ביותר."

אורנה הוזמן-בכור, יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד: "מדובר בענף אסטרטגי בעל חשיבות עסקית מכרעת, על אחת כמה וכמה על רקע פתיחת הנמלים החדשים. לנמל אשדוד הייתה ותישאר ההובלה הגיאוגרפית בשל מיקומו המרכזי, והוא מהווה יתרון משמעותי ליציאה לאתרים היסטוריים ומרכזיים המשולבים בעת עגינת האנייה."

מה גם, באחרונה הודיע נמל אשדוד על אישור תקציב השקעות בהיקפי ענק של כ-2.4 מיליארד שקל, כחלק מהיערכות הנמל לרפורמה בנמלי ישראל. במסגרת הרפורמה, ייפתחו שני נמלים פרטיים חדשים בסמוך לנמל אשדוד ולנמל חיפה.

על כך הוסיפה הוזמן-בכור: "פתיחת הנמלים לתחרות מעבר לפינה, אולם אתגרים אלה יהפכו את נמל אשדוד לארגון גמיש, יעיל, ומתקדם, שיצליח להציב סטנדרט תחרותי. נוכל לא רק לשרוד את התחרות, אלא לפרוח בה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]