צילום: עמותת אור ירוק

המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים תשע"ט. הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ החל מה-1 בספטמבר 2018 ועד ה-30 ביוני 2019.

עוד עולה מהמחקר באשדוד:

48% מבני הנוער קובעים שלא חשוב לחבוש קסדה ולציית לחוקי התנועה בכל רכיבה על אופניים חשמליים.

30% מבני הנוער חושבים שלא תמיד חשוב לחגור במושב האחורי.

כשנשאלו מה צריך לעשות כדי שצעירים ינהגו אחרת: 39% אמרו שצריך לתת להם יותר כלים מעשיים לנהיגה נכונה, 28% קבעו שצריך להראות להם תמונות קשות של תאונות ונפגעים.

מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת או ברכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה, מעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התכנית על דעותיהם של בני הנוער בכל הנוגע לתפיסת הסכנות בכביש. התלמידים נשאלו שאלה זהה לגבי השקפותיהם בנושאים שונים הקשורים לבטיחות בדרכים לפני ההשתתפות בתכנית ובסיומה  וזאת במטרה לראות האם מסרי הבטיחות שינו את עמודותיהם והשקפתם.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק:
נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים. זיהינו את ההיפגעות המוגברת של הקבוצה הזאת, עם המאפיינים הייחודים שלה וביחד עם משרד החינוך שנרתם לנושא אנחנו פועלים על מנת להגביר את המודעות וההבנה כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. הטמעת מסרי הבטיחות בגיל צעיר והבנה כי שתיית אלכוהול בנהיגה, רכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה, נהיגה ללא רישיון ועוד עבירות הן פעולות מסוכנות שעלולות לעלות בחיי אדם, יכולים להניב פרי מיד עם קבלת הרישיון. במקביל, כדי להציל את הנהגים הצעירים מתאונות דרכים המדינה חייבת למקד הסברה נרחבת בעיקר באמצעי המדיה שבהם הצעירים נמצאים כמו רשתות חברתיות וביוטיוב".

על פי נתוני עמותת אור ירוק 25 נהגים צעירים נהרגו מתחילת שנת 2019 בתאונות דרכים לעומת 24 נהגים צעירים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]