.

אנדרואיד הפכה לאחת מהפלטפורמות הטכנולוגיות הנפוצות בעולם, ומחזיקה בשליטה כמעט מוחלטת בשוק הסמארטפונים, עם נתח של כ–87% ממנו.

לאורך השנים מנסה גוגל להשתלט גם על  טאבלטים, שעונים חכמים (עם Wear OS) ומערכות מולטימדיה ברכב (עם Android Auto) לא בהצלחה יתרה.

כעת, היא מנסה לעשות זאת גם בעולם הטלוויזיה, עם מערכת ההפעלה אנדרואיד TV, שהושקה ב–2014 ומיועדת לטלוויזיות חכמות ולמכשירים אחרים שמתחברים לטלוויזיה, כמו ממירים חכמים או סטרימרים. כיום אנדרואיד TV מסומנת כאחד הפיתוחים הטכנולוגיים החשובים בתקופת עליית הווידיאו בסטרימינג.

עוד ב–2010 השיקה את גוגל TV - מערכת הפעלה לטלוויזיות מבוססת אנדרואיד. אך השוק לא היה בשל עדיין וגוגל  ונכשלה בניסיון זה....אך לא וויתרה -

ב 2014 השיקה גוגל את אנדרואיד TV. בדיוק כמו בסמארטפון -  מערכת הפעלה שמציעה גישה והורדה של אפליקציות שונות שמותאמות למסך הגדול של הטלוויזיה (החל מיוטיוב ונטפליקס, דרך משחקים ועד רשתות חברתיות) וכן חיבור לשירותי גוגל המקוונים.

בשנתיים האחרונות אנדרואיד TV החלה לצבור תאוצה.
הסיבה העיקרית להצלחה היחסית  של אנדרואיד TV היא בעיקר בגלל שיותר ויותר ספקיות של שירותי טלוויזיה בתשלום ברחבי העולם, החלו להציע ללקוחותיהן ממירים שמתחברים לטלוויזיה ומריצים אנדרואיד TV — פעמים רבות כאלטרנטיבה לממירי הכבלים והלוויין המסורתיים, הידועים לשמצה כאיטיים, מסורבלים ומוגבלים.

מדובר גם בשחקניות חדשות וגם בשחקניות ותיקות כמו ספקיות כבלים ולוויין, שמנסות להתמודד עם התמורות העמוקות בעולם הטלוויזיה בשנים האחרונות — ובראשן נטישת המנויים לטובת שירותי צפייה דרך האינטרנט.

בחודש שעבר אמר בכיר בגוגל לאתר Multichannel News כי לאנדרואיד TV יש עשרות מיליוני משתמשים, בעיקר באירופה ובאסיה.

גם בישראל מתחילה התופעה לתפוס - חברת פרטנר השיקה את שירות פרטנר TV כאפליקציה על גבי ממיר שמריץ אנדרואיד TV, ואחריה עשתה זאת גם חברת הלוויין yes, שהשיקה את סטינג TV, שירות מוזל לצפייה דרך האינטרנט, על גבי ממיר עם אנדרואיד TV. בסלקום TV, אחת האפשרויות לצרוך את השירות היא באמצעות סטרימר של שיאומי שעליו מותקנת אנדרואיד TV.

השילוב עם אנדרואיד TV גם חוסך לספקיות הטלוויזיה את הצורך להשקיע בתוכן רב משלהן, מכיוון שבאנדרואיד TV המשתמש יכול להוריד אפליקציות תוכן נוספות, כמו נטפליקס, יוטיוב, וגם משחקים.

פרטנר TV, למשל, משווקת את עצמה כמוצר תוכן משולב עם נטפליקס (אף שכמובן ניתן לעשות מנוי לנטפליקס גם בלי פרטנר).
בפועל, באמצעות אנדרואיד TV, פרטנר עצמה מציעה אפליקציה עם שירות בסיסי הכולל בעיקר ערוצים ליניאריים (לפי נתוניה, 49% מהצפייה היומית היא בערוצים האלה), ולצידה גישה לשלל אפליקציות: נטפליקס, יוטיוב, אמזון פריים וידיאו ובעתיד אפליקציות תוכן נוספות. כלומר, אנדרואיד TV מאפשרת לפרטנר למצב את עצמה לא רק כספקית טלוויזיה אלא כ"אגרגטור תוכן" — מקום אחד שבו תוכלו לגשת לאפליקציות טלוויזיה רבות.

תשפוך כסף בדרך לשליטה בטלוויזיה

מבחינת גוגל, המלאכה עוד רבה בדרך להשתלטות על שוק הטלוויזיה כמו שעשתה בשוק הסמארטפונים — אך היא לא תהסס להשקיע בכך. אמנם לא ידוע כמה כסף גוגל מרוויחה ישירות מאנדרואיד TV, שבה אין עדיין פרסומות ומודעות. אך אנשים שמשתמשים באנדרואיד TV צורכים על הדרך גם את אפליקציות גוגל השונות (למשל שירותי המוזיקה והסרטים שלה, שאינם זמינים בישראל), או צופים ביוטיוב — שם יש פרסומות.

אבל המטרה העיקרית של גוגל היא להמשיך לאסוף מידע על משתמשים, כדי לשפר את מערך הפרסום שלה. החברה שעוקבת כבר אחרי המיקום, הגלישה, השימוש בסמארטפונים והרגלי החיפוש שלנו — תוכל כעת לקבל גישה גם להרגלי הצפייה שלנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]