המשרד להגנת הסביבה יסייע ברכישת 25 אוטובוסים חשמליים שיפעלו באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2425b37e-91b7-4238-8bb4-6a19408a90ce','/dyncontent/2021/3/7/ee1e7ac8-7461-4157-be78-931341f80137.jpg',12080,'',525,78,true,20074);},15],[function() {setImageBanner('2425b37e-91b7-4238-8bb4-6a19408a90ce','/dyncontent/2021/4/26/17db3a1a-4847-40ea-9534-abc3e418bbb3.jpg',12070,'',525,78,true,20074);},15]]);})

המשרד להגנת הסביבה ממשיך לחשמל את התחבורה הציבורית בישראל בהשקעה של 59 מיליון שקל: 220 אוטובוסים חשמליים חדשים ללא זיהום ייכנסו לשירות בתמיכת המשרד בערים חיפה, ראשון לציון, אילת, יבנה, אשדוד, פתח תקווה, בני ברק, תל אביב-יפו ורמת-גן. השרה גמליאל: "היעד שלנו הוא שכלל האוטובוסים החדשים יהיו חשמליים החל מ-2025"

האוטובוס החשמלי הראשון באשדוד

המשרד להגנת הסביבה הודיע למפעילות תחבורה ציבורית על זכייתם בתמיכת המשרד לסיוע ברכישת 220 אוטובוסים חשמליים שאינם מזהמים.

כחלק ממדיניותו לעודד מעבר לכלי-רכב נקיים, תמך המשרד עד היום בחברות תחבורה ציבורית ברכישת כ-80 אוטובוסים חשמליים עירוניים בהיקף של כ-27 מיליון שקל. כעת, תומך המשרד ברכש אוטובוסים חשמליים לתחבורה ציבורית בסכום של כ-59.2 מיליון שקל.

לאחר שמפעילות התחבורה הציבורית ימציאו ערבות מתאימה, המשרד יוציא התחייבות כספית והחברות יבצעו את הזמנת האוטובוסים.

האוטובוסים הראשונים צפויים להיכנס לפעילות בשנת 2021, כאשר כל האוטובוסים במסגרת תמיכה זו ייכנסו לשירות עד לסוף המחצית הראשונה של שנת 2022. לראשונה ייכנסו לשירות גם אוטובוסים מפרקיים, אוטובוסים בין-עירוניים ואוטובוסים זעירים המונעים בחשמל.

מהלך התמיכה נעשה בתיאום ובסיוע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, משרד האוצר והתוכנית לתחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה.

באשדוד יסייע המשרד להגנת הסביבה ברכישת 25 אוטובוסים חשמליים לחברת אפיקים, בסכום כולל של 6.45 מיליון שקל. 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "במסגרת החזון שהגדרנו להפחתת זיהום האוויר במדינת ישראל וההתמודדות עם משבר האקלים, הצבנו יעד: החל משנת 2025, כלל האוטובוסים החדשים בתחבורה הציבורית העירונית יהיו חשמליים. אנו מקצים סכומים משמעותיים כדי לקדם את הנושא ולהוביל לשינוי באיכות האוויר בתוך הערים למען אזרחי ישראל".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל. יח"צ

שימוש באוטובוסים מונעי דיזל גורם לפליטת מזהמים מחוללי סרטן, מחלות לב וריאה ויוצר מפגעי רעש וזיהום אוויר. ענף התחבורה הוא המקור העיקרי לזיהום אוויר ולמפגעי רעש בסביבה העירונית, ואף אחראי באופן ישיר לכ-20% מפליטת גזי החממה המובילים למשבר האקלים.

בישראל נכון להיום, אוטובוסים מונעי דיזל פולטים כ-16% מסך תחמוצות החנקן וכ-7% מסך חלקיקי הפיח מכלי רכב, אף שאוטובוסים מסוג זה מהווים פחות מ-1% מסך כלי הרכב הכולל.

צמצום השימוש ברכבי דיזל בערים ובפרט המעבר לאוטובוסים חשמליים הוא האמצעי היעיל ביותר להפחתת חשיפת האוכלוסייה לזיהום האוויר. המעבר לאוטובוסים חשמליים ישפר את איכות החיים בערים, יצמצם את מפגעי הרעש, ישפר את תדמית התחבורה הציבורית, יצמצם את התלות בנפט המיובא ויקל על הליכי התכנון למתקני תחבורה ציבורית חדשים.

בסקר שערך המשרד להגנת הסביבה, דיווחו דיירים שהתגוררו ברחובות שבהם בוצע מעבר לאוטובוסים חשמליים על שביעות רצון גבוהה מהשינוי, וזאת כתוצאה מהשיפור באיכות האוויר ומהירידה ברת מהרעש ברחוב ובתוך הבתים.

עוד עלה מהסקר כי רק 8% מהדיירים היו מעוניינים בהרחבת שירותי התחבורה הציבורית ברחוב באמצעות אוטובוסי דיזל, בעוד ש-93% מהדיירים היו מעוניינים בהרחבת שירותי התחבורה הציבורית ברחוב באמצעות אוטובוסים חשמליים.

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f95c6b08-ece8-43c4-b828-a2d6428bafd8','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'',525,78,true,18157);},15],[function() {setImageBanner('f95c6b08-ece8-43c4-b828-a2d6428bafd8','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'',525,78,true,18157);},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה